Skip navigation

heroes

ok i’ll be the first to admit that its hardly highbrow tv, but damn that series is pretty addictive.

over the past 24 hours i’ve gone thru the entire 18 episodes of the pilot season.

yup i’ve been very productive lately 😛

i used to read comics when i was younger, and the mutated type of comics always appealed to me for some reason. you know the type, kid wakes up one day and finds out that he can burn/freeze/disappear/stop time/ grow a monkey tail/ etc,….

but even as a kid i always found the necessity for a leotard costume a bit baffleing, i mean surely if youre fighting crime you’d want to be comfortable right?

not worrying what your package looks like while saving the world.

heroes is basically similar to the basic x-men storyline,….

the next step in human evolution where humans use more than the 10% of their brains that they are normally restricted to. the result of course is people with super human powers. naturally theres a bunch of good guys, who struggle to cope with their new found powers, and then there are the bad guys who decide to use their powers for personal gain, and then theres the standard shadowy organisation that the guys in the middle belong to.

the great thing is,…. no typical leotard costumes, and no crappy effects.

surprisingly, theres actually very little blatant special effects. chances are if you turned it on by accident, you might not even realise it was a superpower mutant type show.

this is gonna sound funny but:

its a pretty realistic depiction of superpower people 😛 as dumb as that sounds.

if you get a chance, check it out.

now this all propelled me back 20 years to when i first picked up a comic book. and i wondered about what super power i would have.

not what i would want, cos everyone wants to fly/burn/superstrength/supers speed.

everyone knows you dont get what you want,….

so what would i get given?

to be as realistic as possible, assuming that in everyones life you rarely get what you want, but you get what youre given. and being a believer in the whole ‘if you get lemons make lemonade’ thing……

hmmmm, i’d probably get something pretty dull, like the ability to zero in on belly button lint which could be collected and thrown at evil doers,…if nothing else it would surprise the bad guys into a momentary WTF?! second, durnig which i would save the day 😀

or maybe the ability to remove ear wax without a cottonbud, drawing ear wax from the innocent bystanders, forming a supersize ball of ear wax with which to bowl the bad guys with,…. a la fred flintstones. (someone remind me to pack latex gloves for that)

it would probably not be something obviously lethal, possibly the ability to clean a cats whiskers at will…… which wouldnt be too bad, i could be a pet groomer by day, and ummm,… couch potato watching heroes by night……

i always wondered about the mutants that never really get something superduperish,….. cos i mean not everyone is gonna have powers to save the world right?

if you werent one of those grade A super heroes,…. what kind of super power do you think youd have?

i’m gonna go try and wipe my butt using my mind now,…..wow, you know how much you’d save on toilet paper alone if you could actually wipe your butt with your mind?

Advertisements

4 Comments

  1. you’re crazy 😛 .. its official!! Wipe your ass with your mind? Who cares about how much toilet paper that shit saves!! 😛 stop your brain farts immediately!

    wait… wait… if you’re brain farts, you can’t technically wipe your ass with your mind because your mind acts like your ass and so its not gonna get it clean and then you need something to wipe your brain and your ass.

    ….

    Now I’m coming up with brain farts!!
    ….

    Your blog is the spawn of the devil.
    ….

    I wanna be a superhero!! But I wanna be able to read minds, start fires and control water. In that order, too

    😀

    me no check out the thing yet, have to figure out what times they play it – I just watch grey’s anatomy.. 😛

  2. hahaha, maybe youre an empath which is someone who absorbs the powers of others,… hence your brainfart within my brainfarting vicinity 😀

    or maybe i immobilise people by making them have brainfarts 😀

    well i think its on nbc and the time on th pic says 9/8 central so 😛 or you could check out the nbc website.

  3. Hmmmm. If SKUNK had superpowers (get ready) I think he woulda told us all to buy MTC and watch it soar . .. oh! wait! he did! SKUNK has superpowers to predict the future of the Kuwait stock market!

    I would love to have the power to help people achieve the great AHA; I could say “make this guy see the big picture! Let him see the other’s point of view” and all the spiteful little sectarian wars would go away.

  4. hahahaha,…. shhhhh dont tell no one or i might get kidnapped 😛

    thats a pretty cool super power you suggested there. ooooh and the great thing is that you could be evil and say ‘let this guy see my point of view’ and then its only a skip and a hop to total world domination by xpatr! 😛


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: